Dersin Adı | Tasarım Stüdyosu I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 201 | Güz | 2 | 6 | 5 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeJüriGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | İçsel ve çevresel faktörlerle beraber, estetik, görsel, kültürel, yapısal ve fonksiyonel detayların da gelişimini ve düzenlenmesini göz önünde bulundurarak, basit yapısal nesnelerin tasarımını inceler. Özellikle küçük ölçekli mekânsal ve çevresel düzenlemelerin tasarımına odaklanılır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kıstasları, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.1. * IAED 201’e giriş, proje tanıtımı dönem akışı ve sürdürülebilirlik (Deniz Hasırcı). * Sunum: İç mekan tasarımı konsepti (Deniz Hasırcı) 1.2. * Sunum: Biyofilik Tasarım (IEÜ-Chiba Stajyerleri * Konsept ve senaryo üzerine tartışma * Sürdürülebilir marketler üzerine öğrenci sunumları. | Sürdürülebilir marketler üzerine araştırma (poster sunumu). * Uluslararası sürdürülebilir bir marketin araştırılması ve seçimi. Marketin tarihinin, yerinin, tasarımının, düzeninin ve konseptinin incelenmesi. |
2 | 2.1. * Tartışma: Biyofilik Tasarım (Deniz Hasırcı) * Konsept ve senaryo * Sunum: Yavaş Moda (Şölen Kipöz) 2.2. * TEKNİK GEZİ | * Biyofilik Tasarımın ne olduğu ve avantajlarının araştırılması. * Teknik gezi ile ilgili araştırma. |
3 | 3.1. * Proje alanı, bina ve çizimler üzerine tartışma. * Hacimsel Analiz tartışması (mevcut alanın temel 1/100 modeli) 3.2. * Bireysel Kritikler | * Konsept gelişimi; Konsept, Fikir panosu, senaryo * Konsept gelişimi; Konsept, Fikir panosu, senaryo |
4 | 4.1 * 1. Ara sunum: Konsept, Fikir panosu, senaryo. 4.2. * 1. Ara sunum: Konsept, Fikir panosu, senaryo. | Proje Revizyonu |
5 | 5.1. * Sunum: Mekansal Balon Diyagramları (Silvia Rolla) * Bireysel kritikler * Mekansal gelişim: tüm binanın planı, 3 boyutlu tasarımı, diyagram, plan ve kesitlerin taslağı. 5.2. * Kritikler * Mekansal gelişim | * 2. Ara sunum hazırlığı: Mekansal gelişim. |
6 | 6.1. * Mekansal gelişim: tüm binanın planı, 3 boyutlu tasarımı, diyagram, plan ve kesitlerin taslağı 6.2. * Mekansal gelişim: tüm binanın planı, 3 boyutlu tasarımı, diyagram, plan ve kesitlerin taslağı. | Gerekenler: * Tüm binanın planı * Ünitenin tasarımı * Diyagram * 3 Boyutlu tasarımı * Plan ve kesitlerin taslağı. * Proje revizyonu |
7 | 7.1. * Sunum: Peyzaj (İpek Kaştaş Uzun) * Stüdyo Ödevi: Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket 7.2. * Stüdyo Ödevi: Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket. | * Proje Revizyonu * Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket. * 2. Ara sunum hazırlığı: Teknik çizim ve maket |
8 | 8.1. * 2. Ara sunum: Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket 8.2. * 2. Ara sunum: Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket | Gerekenler: * Planlar * Kesitler * Görünüşler * Maket |
9 | 9.1. * Sunum: Malzeme tablosu hazırlığı (Gülçin Kabaçam) * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi. 9.2. * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma * Bireysel kritikler | * Proje Revizyonu * İç mekanlar ve 3 boyutlu ifadesi: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma |
10 | 10.1. * Bireysel Kritikler (Malzeme paftasının gerçek malzemelerle revise edilmesi) 10.2. * Bireysel kritikler * Stüdyo Ödevi: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi | * Maket için logo tasarımı ve portfolio tasarımı * Malzeme tablosu * Proje Revizyonu |
11 | 11.1. * 3. Ara sunum: İç mekan çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma 11.2. * 3. Ara sunum: İç mekan çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma | * 3. Ara sunum hazırlığı: İç mekan çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi Requirements: * Materials and material board * Furniture * Lighting Gerekenler: *Malzeme *Mobilya *Aydınlatma |
12 | 12.1. * Bireysel kritikler * Stüdyo Ödevi: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi. 12.2. * Bireysel Kritikler | * Proje revizyonu |
13 | 13.1. * Bireysel Kritikler 13.2. * Bireysel Kritikler | * Proje Revizyonu |
14 | 14.1. * Bireysel Kritikler 14.2. * Bireysel Kritikler | *Proje revizyonu |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | * Proje Revizyonu |
16 | Final Jüri (Gerçek tarih anons edilecektir) | * Final jüri çizimleri |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Abitare, AD, Architectural digest, Architectural Lighting, Architectural Record, Architecture d'Aujourd'hui, Arredamento Mimarlık, Best of Best İçmimarlık (BOB), Detail: Zeitschrift für Architektur & Baudetail & Einrichtung XXI, Display & Design Ideas, Domus: Architecture/design/art/communication, Interior Design, Interiors, Intra-Interiors for Designers and Architects, Natura, Newdesign Tasarım: Mimarlık İçmimarlık ve Peyzaj Mimarlığı Dergisi/Review of Architecture, Design, Landscape, The Architectural Review, Yapı: Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 50 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 1 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 | |
Proje | 80 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 240 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest